دبستان غیر دولتی پسرانه هوشمند آل طه در  سال 1376 زیر نظراستاد فرزانه و متخصص تعلیم و تربیت دکتر سید محمود سیاهپوش  و با هدف ایجاد محیطی آموزشی برای تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان ایران اسلامی تاسیس گردیده است 

فلسفه و نگرش حاكم بر سياستگذاري‌ها و فعّاليّت‌هاي مجتمع، برنامه‌ريزي براي استفاده هرچه بيشتر و بهتر از دوران تحصيل دانش‌آموزان مي‌باشد. دوراني كه دانش‌آموز مناسب‌ترين شرايط جهت آموختن و شكل‌گيري قابليت‌ها و استعدادهاي خود را داراست.از این رو برنامه های مجتمع  تنها به محتوای مدون آموزش و پرورش خلاصه نشده و در هر مقطع با توجه به سن  و شرایط دانش آموزان برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی جهت تعمیق معلومات و همچنین تعلیم علوم و فنون و مهارت های مختلف  پرداخته می شود 

برخی از امکانات مجموعه
- سیستم هوشمند در تمامی کلاسهای درس
- استفاده از کادر مجرب معلمان برتر آموزش و پرورش
- سایت کامپیوتری مجهز
- مکان های آموزشی از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن ورزش، سالن اجتماعات و آمفی تئاتر
- سالن غذا خوری مجزا
- استفاده از اپلیکیشن آموزشی

-برخوردار از فضايي به متراژ 2300 مترمربع و برخوردار از تاییدیه استحکام بنا


  برخی از افتخارات این مجموعه:

قبولی مستمر در آزمونهای تیز هوشان
کسب رتبه 1 درجه 1 در نظام درجه بندی مدارس غیر دولتی
کسب رتبه های ممتاز در مسابقات جهانی ریاضیات استرالیا AMC در سال های 2014-2009 
همکاری مستمر در پروژه های محیط زیستی مدرسه جهانی ENO
شرکت در همایش کشوری پروژه های دانش آموزی تبیان بعنوان اولین دبستان شرکت کننده و کسب حداقل 3 مقام برتر بطور سالانه از دوره چهارم تا دوره نهم 
کسب رتبه های برتر در آزمون های مبتکران ، مرات ، سنجه ، پرلز، تیمز، ....
تقدیر بعنوان گروه برگزیده در مسابقات هوافضا-دانشگاه امیرکبیر در سال 1389 
کسب رتبه اول مسابقات گلایدر و روباتیک در مسابقات تبیان سال 1389 
کسب رتبه های برتر علمی ، فرهنگی و هنری در سطح منطقه دو آموزش و پرورش 
کسب رتبه های برتر جشنواره جابربن حیان در سال های متوالی 

   اهم اهداف و رویکردهای آموزشی و پرورشی این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:•داشتن برنامه‌ي منظّم و دقيق آموزشي و بهینه سازی آن با استفاده از طرح‌درس‌‌ها، منابع و رسانه‌هاي آموزشي مناسب
• تقويت برنامه‌ي رسمي آموزشي با پيش‌بيني برنامه‌ي تكميلي آموزشي در زمينه‌هاي گوناگون .
•توجه ویژه به آموزش از طریق فعالیت های عملی و کارگاهی و پرورش مهارت های مختلف در دانش آموزان
•استفاده از فضاهای مجازی و کلاس های هوشمند جهت ارتقا سطح آموزش و همچنین اطلاع رسانی به اولیا در زمینه های متفاوت.
•ارزيابي مستمرو منظم در تمامي پايه‌ها
•برگزاري اردوها و بازديدهاي علمي، تفريحي مناسب
•تقويت مهارتهای اجتماعي و افزایش اعتماد بنفس دانش‌آموزان از طریق شرکت در جشنواره ها
•عرضه ی مستمر فعالیت های گروهی، هنری، پژوهشی و .... دانش آموزان در نمایشگاه ها
•ايجاد زمينه‌ي‌ِ تقويّت انس دانش‌آموزان با قرآن در قالب اجراي برنامه‌ي قرآن در رشته‌هاي روان‌خواني، حفظ و مفاهيم قرآن 
•توجّة جدّي به امر كتاب و كتاب‌خواني